تور آفریقای جنوبی

اطلاعات کلی تور آفریقای جنوبی

تاریخ حرکت

به زودی اعلام میگردد

مقصد

آفریقای جنوبی

پرواز

به زودی اعلام میگردد

مدت زمان تور

به زودی اعلام میگردد

اقامت

به زودی اعلام میگردد

تاریخ حرکت

ویژه نوروز 1402

اقامت

در هتل های 4 و 5 ستاره

مدت زمان تور

9 روزه

پرواز

با هواپیمایی قطر

مقصد

8 شب و 9 روز سریلانکا

شروع قیمت از : نرخ پرواز + 395 دلار

درباره تور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

جمهوری آفریقای جنوبی (که به طور معمول به نام آفریقا جنوبی معروف است) یک کشور در قاره آفریقا است. با مساحتی بالغ بر ۱٫۲۱۴ میلیون کیلومتر مربع، آفریقای جنوبی دومین کشور بزرگ قاره آفریقا پس از جمهوری دموکراتیک کنگو است. با جمعیتی در حدود ۵۹ میلیون نفر، آفریقای جنوبی دارای بیشترین جمعیت در قاره آفریقا است.

آفریقا جنوبی دارای متنوع‌ترین و آبادترین اقلیم‌ها، مناظر طبیعی و گروه های قومی در قاره آفریقا است. همچنین، دارای دو دریاچه بزرگ، نامتناهی مناطق ساحلی و کوهستانی و شهرهای بزرگی مانند پرتال‌الیزابت، کیپ تاون و ژوهانسبورگ می‌باشد.

آفریقای جنوبی دارای اقتصادی قوی‌ است و از جهات مختلف در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات پیشرفت کرده است. همچنین، این کشور دارای یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین سیستم‌های سیاسی در آفریقاست و دموکراسی متعادلی دارد.

مسائل مربوط به نژادپرستی در گذشته، در آفریقای جنوبی ریشه‌دار شد. در دهه ۱۹۹۰ تغییرات قانونی و اجتماعی صورت گرفت تا تبعیض نژادی وجود نداشته باشد. بعد از رئیس جمهوری نلسون ماندلا، به عنوان اولین رئیس جمهوری سیاهپوست آفریقای جنوبی، این کشور تبدیل به نماد جهانی برای مبارزه با نژادپرستی  شد.

از نظر فرهنگی، آفریقای جنوبی به عنوان مرکز فرهنگی آفریقا محسوب می‌شود. قومیت‌های مختلفی در این کشور زندگی می‌کنند، از جمله قومیت زولو، کوسا، افریکانر، خانده و تسوانا.

همچنین، آفریقای جنوبی تیم ملی راگبی خود را دارد که یکی از موفق‌ترین تیم‌های این رشته در جهان محسوب می‌شود و جام جهانی ۱۹۹۵ را برنده شد

 

جاذبه های گردشگری آفریقا جنوبی

جنوب آفریقا دارای بسیاری از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که هر ساله باعث جذب گردشگران بسیاری از سراسر جهان می‌شود. برخی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری آفریقا جنوبی عبارتند از:

پارک ملی کروگر: یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی جنوب آفریقا است که دارای تنوع گیاهی و جانوری فراوانی است. در این پارک می‌توانید حیوانات وحشی مانند شیر، فیل، زرافه و گونه‌های بسیار دیگر را ببینید.

شهر کیپ تاون: پایتخت آفریقای جنوبی و یکی از شهرهای زیبا و شاید زیباترین شهرجهان است. کوه‌های مجاور، سواحل زیبا، بازارها، رستوران‌ها و موزه‌های متعدد آن، مسافران را شگفت‌زده می‌کند.

بوم مروارید: شهر جوهانسبورگ وقتی به نقشه جهانی گردشگری آمده است، نقش بسیار مهمی در آن دارد. این شهر دارای جزیره سویت ریبر (Paradise Island) است که از صدف‌ها و مروارید‌ها معروف است.

پارک ملی کروموا: این پارک در شمال آفریقا و در کنار مرز بوتسوآنا و موزامبیک قرار دارد. کروموا مساحتی حدود ۳۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع دارد و دارای مناظری زیبا و گوناگون است.

 آبراهات شلی دری هرمون: این آتشفشان واقع در اطراف دریایی که از صحراها گیری دو خلیج پیراس (Dolphin Bay) و آوها (False Bay) نامیده می‌شوند، کشور آفریقای جنوبی را محصور می کند و یکی از مناطق توریستی  و زیبای آفریقای جنوبی می‌باشد.

ساواناه ملاتی: ساواناه‌های ملاتی با طبیعت زیبا و جادویی باعث آرامش و آرامش مسافران می شود. این منطقه دارای آبشارهای فراوان و جانوران وحشی مانند شیر، پلنگ و زرافه است.

شهر پرت الیزابت: شهری زیبا با معماری تاریخی و سواحل زیبا واقع در جنوب آفریقا. باغ‌ها، موزه‌ها، قلعه‌ها ست و مراکز خرید از جاذبه‌های دیدنی این شهر هستند.

این تنها چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی می‌باشد. هر ساله میلیون‌ها توریست به این کشور میایند تا از طبیعت بکر، جانوران وحشی و فرهنگ آن لذت ببرند

 

غذاهای معروف آفریقا جنوبی

برخی از غذاهای معروف در آفریقا جنوبی عبارتند از:

بره بربیکیو: پاهای بره چرب شده و روی آتش برشته می‌شود.

. پتک افریقایی: آشپزخانه آفریقایی جنوبی از پتک (کباب) محلی برای تهیه دیگر غذاها استفاده می‌کند.

بابوتی: یک غذای شیرین سنتی معروف است که شامل نارگیل، خمیر خرما، تخم مرغ، شکر و ادویه‌های مختلف است.

بانچوت: یک خوراکی رایج در آفریقای جنوبی است که به همراه نان خامه‌ای سرو می‌شود.

بونیوا: این غذا اصالتا یک کیک پنیر است که با مخلفات سرو می‌شود.

. پادا: سس سبز فلفلی، بادمجان پخته و گوشت بره که معمولاً با نان و سمبوسه سرو می‌شود.

. برایواً: یک خورشت آفریقایی سنتی که در آن از گوشت، سبزیجات و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود.

. میلی میلی پوتی: یک نوع سوپ خامه‌ای سنتی با تخم مرغ سفید و برنج.

چکنا و روستی: پخته شده با همتای سنتی آفریقایی جنوبی به نام چکنا و همراه با نان آفریقایی روستایی.

آکندا: یک غذای سنتی محلی در آفریقای جنوبی به همراه گوشت گاو و سبزیجات.

 

لباس های محلی  آفریقا جنوبی

 

لباس های محلی آفریقا جنوبی به دلیل تنوع فرهنگی و نژادی این منطقه، بسیار متنوع و پر بازتاب هستند. در ادامه به برخی از لباس های محلی معروف در آفریقا جنوبی اشاره می‌کنیم:

لباس زولو: مردان زولو یک پوشش سنتی به نام “ایزینیا” را پوشیده که شامل لباس مشکی با نقشهای سفید یا قرمز است. این لباس معمولاً با کفش چرمی استفاده میشود.

لباس سوتو: سوتو یکی از لباس های محلی معروف در آفریقا جنوبی است که توسط مردان و زنان از قوم سوتو پوشیده می شود. این لباس معمولاً شامل یک ژاکت بلند تا زانو، تاپ زنانه و یک کیف بزرگ “میخو” است.

لباس کچوی: لباس کچوی که لباس مردم زمبابوه می باشد و بافت دو لایه ای که روی گردن قرار می گیرد دارد. این لباس معمولاً با کمربند و کلاه کچوی که نیم دایره شکل است همراه است.

لباس لمبا: لباس لمبا، لباس محلی پاکستانی می باشد که در آفریقا جنوبی نیز رایج است. این لباس مردانه شامل لباس نازکی که از سر تا پا پوشیده می شود است. علاوه بر این، مردان ممکن است یک کلاه کشیده که به نام “پیکولا” شناخته می شود نیز استفاده کنند.

این تنها چند نمونه از لباس های محلی آفریقا جنوبی هستند و واقعیت این است که هر قوم و قبیله ممکن است یک سبک یا

الگوی لباس خاص داشته باشند که مرتبط با تاریخ، فرهنگ و تمدنشان است.

 

تفریحات در آفریقا جنوبی 

سفر به پارک ملی کروگر: این پارک ملی در آفریقا جنوبی واقع شده است و برای دیدن حیات وحش اصیل آفریقا، مانند شیر، گوریل، زرافه و الاغ وحشی بسیار معروف است. همچنین، می‌توان با سفرهای صحرایی، کمپینگ و صید عکس در این منطقه تجربه‌ای منحصربه فرد داشت.

تفریحات در منطقه واینلاندز: این منطقه در آفریقا جنوبی به دلیل صخره‌های خارجی بسیار و عظیم و وضعیت مناظر طبیعی خیره کننده معروف است. اینجا را می‌توان با صعود کوه‌ها، پیاده روی در کوهستان و صورت‌های صخره‌ای زیبا کاوش کرد.

سفر به مستند‌سازی کاروین: کاروین، شهری در آفریقا جنوبی است که معروف به تهیه مستندها درباره گرگ‌ها می‌باشد. می‌توان در اینجا به کمک کمپینگ و صید عکس، پنجره‌ای رو به حیات وحش آفریقا داشت.

تفریحات در شهرها: شهرهای بزرگ جنوب آفریقا نیز تفریحات زیادی را در اختیار دارند. مثلاً می‌توان بازدید از شهر کیپ‌تاون را در نظر گرفت که دارای چشم‌اندازهای زیبا از جبل تیبل و جزیره رابن است. یا شهر ژوهانسبورگ که خانه میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ بوده و به علاوه دارای موزه‌ها، بازارهای محلی و رستوران‌های شناخته‌شده است.

جزایر و ساحل‌ها: ساحل‌های آفریقا جنوبی شامل جزایری نظیر جزیره رابن و جزیره ایموزلند است. در این جزایر می‌توان از فعالیت‌هایی نظیر غواصی، شنا، غروب آفتاب و تماشای حیات دریایی لذت برد.

به طور کلی، آفریقا جنوبی با داشتن تنوع فرهنگی و طبیعی، مناطق جذاب و تفریحی متنوعی را برای گردشگران فراهم میکند.

سوغاتی های آفریقای جنوبی

بعضی از سوغاتی‌های محبوب و منحصر به فرد در آفریقا جنوبی عبارت‌اند از:

توکسی: یک گوچی است که اغلب توسط مردم آفریقایی جنوبی برای پیک نیک استفاده می‌شود.

آرتورا: یکی دیگر از سوغاتی‌های پرطرفدار در آفریقای جنوبی است. آرتورا از جنس چوب و پارچه است و به عنوان یک حامل برای مواد غذایی و اشیاء دیگر استفاده می‌شود.

بهتیلو: بهتیلو لباسی سنتی در آفریکا جنوبی است که از پارچه‌های رنگارنگ ساخته می‌شود و به عنوان یک سوغاتی محبوب خریداری می‌شود.

فیلتس: مردم آفریقای جنوبی به شدت به قهوه علاقه دارند و فیلتس به عنوان یک نوشیدنی محلی بسیار معروف است. این یک نوع از قهوه است که توسط پیش ساز‌های خاصی تهیه می‌شود و در فروشگاه‌های محلی در دسترس است.

بوسیو: این یک نوع از پنبه طبیعی است که در آفریقا جنوبی پرورش داده می‌شود. بوسیو در تولید محصولاتی نظیر لباس، پارچه‌های دستبافت شده و غیره استفاده می‌شود.

 هندوایزر: این یک نوع از برف است که وسط تابستان در کوه‌های درختان، مانند کوه‌های ملتون برف آفریقای جنوبی یافت می‌شود. هندایزر به عنوان یک سوغاتی نادر و جذاب برای علاقه‌مندان به مکان‌های طبیعی محلی محسوب می‌شود.

خدمات سفر

به زودی اعلام میگردد

گالری تصاویر

گالری تصاویر

برای دریافت آخرین اطلاعات تورهای مسافرتی نام و شماره خود را وارد نمایید

برای دریافت آخرین اطلاعات تورهای مسافرتی نام و شماره خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *