تور کنیا

اطلاعات کلی تور کنیا

تاریخ حرکت

به زودی اعلام میگردد

مقصد

کنیا

پرواز

به زودی اعلام میگردد

مدت زمان تور

به زودی اعلام میگردد

اقامت

به زودی اعلام میگردد

تاریخ حرکت

ویژه نوروز 1402

اقامت

در هتل های 4 و 5 ستاره

مدت زمان تور

9 روزه

پرواز

با هواپیمایی قطر

مقصد

8 شب و 9 روز سریلانکا

شروع قیمت از : نرخ پرواز + 395 دلار

درباره تور کنیا

کنیا

کنیا کشوری در شرق آفریقا است و در مجاورت سودان، اتیوپی، سومالی، تانزانیا و اوگاندا قرار دارد. پایتخت آن نایروبی است. کنیا دارای طبیعت بسیار زیبایی است و به عنوان یک مقصد گردشگری معروف است. شمال آن از صحرایی خشک و سواحل دریایی مرزی در جنوب تا مناطق استوایی در شرق و کوهستانی در غرب تنوع آب و هوایی بسیاری دارد. چندین پارک ملی حیات وحش در این کشور وجود دارد، که در آن می‌توان حیوانات وحشی نظیر شیرها، یوزپلنگها، گورخرها و زرافه ها را مشاهده کرد. به علاوه، در کنیا کوه کلیمنجارو قرار دارد که بلندترین قله در قاره آفریقا به شمار می‌رود. کشاورزی نیز به عنوان فعالیت اقتصادی اصلی در کنیا شناخته می‌شود. تولید محصولاتی مانند چای، قهوه، گوجه فرنگی، موز و کاهو در این کشور به صورت گسترده انجام می‌شود.

جاذبه های گردشگری کنیا

برخی از جاذبه های گردشگری مشهور و مورد علاقه در کنیا عبارتند از:

پارک ملی ماسای مارا: یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده حیات وحش آفریقا.

زنبق های آفریقا در دره ناکورو: دره ناکوروجایی است که میلیون ها زنبق آفریقایی رنگارنگ رشد می کنند و منظره ای زیبا را به وجود می آورند.

جزیره لامو دریایی: یکی از جزایر زیبا و باستانی در نمایندگی کنیا، شناورهای خوبی دارد و فرصت برای تماشای حیات وحش  فراهم می کند.

 ماسائی: یک روش منحصر به فرد برای کاشتن درختان در نمایندگی کنیا است، که توسط بومیان ماسائی انجام می شود و جزء میراث جهانی یونسکو است.

تمثال سونگامبومبا: یکی از جاذبه های توریستی برجسته در نیروبی است که توسط کسیلی مریل ود برای نشان دادن جنگ در مبارزه با صید غیرقانونی فیل ها ساخته شده است.

کوه کیلیمانجارو: یکی از قله های معروف است که توسط گردشگران پیاده روی و صعود به آن محبوب است.

. صومعه رونگایرا: یکی از معابد کاتولیک پراستقبال است و در حدود 20 کیلومتری شهر نایروبی قرار دارد.

پارک ملی Amboseli: یکی از جاهای معروف برای دیدن گوزن ها و فیل ها در کنیا است.

ساحل مالیندی: یکی از بندرهای جذاب ساحل آفریقا است که توسط گردشگران برای تفریح و آب و هوای خوب مشهور است.

پارک ملی Tsavo: پارک ملی Tsavo یکی از بزرگترین پارک های ملی در آفریقاست و شگفتی های طبیعی متنوعی از جمله چشم انداز صحرایی و دره های شگفت انگیز ارائه می دهد.

غذاهای معروف کنیا

– Ugali: نان تهیه شده از آرد ذرت است که با آب جوش ولرم مخلوط می شود و به صورت پرک مانند سرو می شود. معمولاً با سبزیجات مانند سبزیجات و مرکبات یا ماهی و گوشت سرو می شود.

– Nyama Choma: کباب گوسفند یا گوشت گاو که با انواع اسپایس های مختلف تهیه می شود و سرو می شود. معمولاً با ugali و سبزیجات همراه است.

– Githeri:  غذایی مخلوطی از ذرت و لوبیا سیاه است. معمولاً با سبزیجات و پنیر سرو می شود.

– Sukuma Wiki: یک نوع سبزی تیره است که در زبان سواحلی به معنی “هموار کردن هفته” است. این سبزی در قاره آفریقا بسیار رایج است و معمولاً با ugali و nyama choma یا سایر غذاها سرو می شود.

– Chapati: نوعی نان تجاری است که متعلق به فرهنگ هندی می باشد. اما در کنیا نیز بسیار محبوب است. نانی با فرم مسطح به همراه آرد، آب، نمک و روغن است. معمولاً با لبنیات یا غذاهای مختلف سرو می شود.

لباس های محلی کنیا

در کنیا، لباس های محلی به عنوان عنصری از هویت فرهنگی و تاریخی هر منطقه به شمار می رود. مردان و زنان در این کشور از لباس های سنتی خود در رویدادها و جشنواره های مختلف استفاده می کنند. برخی از لباس های محلی کنیا به شرح زیر است:

لباس های ماسای: مردان ماسای به لباس های سنتی شامل شال، بلوز و ساقه نیزه، معروف به “سپیرا” پوشیده می شوند. زنان همچنین لباس سنتی خود را با نامهایی مانند “کنچورو” یا “کانغا” دارند.

لباس های کیکویو: در مناطق ساحلی کنیا، مردان و زنان از لباس های قومی کیکویو استفاده می کنند. معمولاً زنان با سارونگ “کانگا” که یک مانتوی رنگارنگ است و مردان با شلوار پانت و بلوز به نام “کیزی” پوشیده می شوند.

لباس های لو لو: لباس های لو لو به معنای “کم کم” است و از دسته لباس های محلی کنیا می باشد. این لباس ها معمولاً به رنگ های سنتی مانند زرشکی، قرمز و آبی تولید می شوند و در جشنواره ها و مراسم خاصی استفاده می شوند.

لباس های سواحلی: کنیا در سواحل اقیانوس هند قرار دارد و لباس هایی دارای الگوها و طرح های خاص مربوط به سواحلی هستند. این لباس ها از جمله شلوارک، کاپشن و کاپری پوشیده می شوند.

در کل، لباس های محلی کنیا نشان دهنده یکپارچگی فرهنگی و هویت ملی این کشور است و پوشیدن آنها توسط مردم محلی نشانه افتخار و احترام به تاریخ و فرهنگ خود می باشد.

تفریحات کنیا

تفریحات کنیا شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و جاذبه‌های توریستی است که برای گردشگران و بازدیدکنندگان جذابیت دارد. برخی از تفریحات محبوب در کنیا عبارتند از:

 پارک ملی ماسائی مارا: این پارک معروف به طبیعت خلاب و جانوران وحشی بزرگ است که شامل گوریل ها، زرافه ها، شیر ها و ….می شود. بازدید کنندگان می توانند سافاری های جیپی را در این پارک تجربه کنند.

 ستاره شناسی در ریفت ولی: ریفت ولی یک منطقه تاریک در کنیا است که برای مشاهده بررسی های فضایی و ستاره شناسی منحصر به فرد است. گردشگران می توانند در یک سری  از اقامت گاه های طبیعی بمانند و شب ها را به فانوس های ستاره ای تبدیل کنند.

ساحل مشبا: ساحل مشبا یکی از زیباترین سواحل کنیا است و برای آب و هوای خوب و سنگ های بزرگ و کوه هایی که به آب دریا می رسند معروف است. گردشگران می توانندتفریحاتی  مانند شنا، تماشای ماهیگیران و اسب سواری را تجربه کنند.

چشم انداز کیمری: چشم انداز کیمری یکی از جاذبه های طبیعی مانند کوه ها، برج های آتش نشانی و روستاهاست. گردشگران می توانند صحنه های زیبا را تجربه کرده و با مردمان محلی در ارتباط باشند.

پارک ملی نایروبی: این پارک ملی به عنوان سرزمینی برای حیات وحش معرفی می‌شود. گردشگران می‌توانند زندگی وحشی از قبیل شیر، فیل و زرافه را در پارک ببینند.

جنگل آمبوسلی: این جنگل زیبا در نزدیکی شهر مالیندی در جنوب کنیا قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند در این جنگل دیدنی راهپیمایی کنند و از طبیعت وحشی و گیاهان رنگارنگ لذت ببرند.

این تفریحات و جاذبه‌ها تنها بخشی از آنچه کنیا به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد است. همچنین کنیا تعداد زیادی هتل، رستوران، مغازه وتفریحات را برای لذت‌بردن  گردشگران فراهم می‌آورد.

سوغاتی کنیا

برخی از ایده‌های سوغاتی کنیا عبارتند از:

صنایع دستی محلی: مانند جاجیم، گلیم، قالیچه و پارچه‌های محلی.

محصولات غذایی محلی: مانند عسل، خشکبار، چای، سبزیجات خشک شده و ادویه‌جات .

محصولات آبنباتی: مثل خرما، بادام، فندق و زعفران.

محصولات مربوط به چرم و پوست: مانند کیف، کفش و کمربند.

صنایع دستی مثل جواهر، نقره‌کاری، فیروزه‌کاری و فندقچه‌کاری.

صنایع چوبی: مانند صندلی‌ها، قاب عکس‌ها و ابزارهای چوبی.

محصولات مرتبط با گیاه‌شناسی: مانند بذرهای گل‌ها، گیاهان تزئینی و محصولات مرتبط.

محصولاتی  مانند پایه‌های شیشه‌ای، قاشق‌های چینی، سرویس غذاخوری و لوازم دیگر.

سوغاتی‌های مرتبط با فرهنگ و تاریخ: مانند سازهای موسیقی محلی، شمشیرها، کتاب‌های تاریخی و نقوش فرهنگی.

خدمات سفر

به زودی اعلام میگردد

گالری تصاویر

گالری تصاویر

برای دریافت آخرین اطلاعات تورهای مسافرتی نام و شماره خود را وارد نمایید

برای دریافت آخرین اطلاعات تورهای مسافرتی نام و شماره خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *